FREE MUSIC
FREE GAMES
FREE ADVICES

     

Yo! Listen one of the super cool online radios. No commercials, just quality music! (courtesy of Digitally Imported).
 

 

 Listen NOW!   MP3 stream - click here for more info on this format   aacPlus - click here for more info on this format  Windows Media - click here for more info on this format   

 

Trance

  Vocal Trance
  Chill out
  Deep House
  Hard Dance
   Euro Dance
  Progressive
  Goa-Psy Trance
  Hard Core
  DJ Mixes
  Lounge Beta
Ambient
Drum 'n' Base
Classic Electronica
Breaks
Gaber
Mostly Classical
New Age
Classic Guitar
Smooth Jazz
Top hits
Best of 80's
Roots reggae
Hits 70's
Country
Modern Jazz
Salsa

Pericolele marketingului personalizat

 

Toti marketerii cunosc migrarea istorica de la marketingul de masa la cel targetat, la cel de nisa, si ca ultim pas, la marketingul personalizat - 121.

 

Intradevar, sa pare ca avantajele comunicarii personalizate cresc odata cu relevanta acesteia pentru client. Iar in conditiile unui zgomot de fond din ce in ce mai mare si a cresterii violentei si inovatiei mesajelor publicitare difuzate in eter, timpul si atentia acordata fiecarui mesaj in parte tinde catre zero. Doar daca acel mesaj nu reuseste sa atraga atentia asupra lui. Si ca sa atragi atentia trebuie ori sa fii foarte relevant, ori sa sochezi printr-o inovatie. Avantajul concurential fiind din ce in ce mai important, se cere de catre management utilizarea tehnicilor de comunicare personalizata.

 

Asa se pune problema utilizarii marketingului personalizat pentru a ne diferentia de concurenta si de a obtine un grad de raspuns cat mai mare.

 

Inca suntem in stadiul de pionerat, dar primii pasi, facuti timid in mai multe industrii, arata ca sunt multe avantaje ale acestui mod de comunicare.

 

Dar exista si multe dezavantaje, care se pot transforma chiar in pericole pentru business daca nu sunt gestionate corespunzator.

 

1.                              Comunicarea personalizata costa. Acest lucru este evident. Nu mai exista  economia de scala care se face in cazul comunicarilor clasice. Angajarea a unu, doi oameni care sa se ocupe de campanii TV, care sa atinga zeci si sute de mii de potentiali clienti implica un anumit efort, pe cand comunicarea cu acestia intr-un mod personalizat multiplica acest efort extrem de mult. Trebuie angajati oameni in plus, trebuie dezvoltat si implementat un sistem bine integrat care sa cuprinda proceduri bine puse la punct si unelte de comunicare proprii unui Customer Relationship Management (website-uri, email, SMS, infoline, direct mailing, etc). Trebuie sa se tina evidenta istoricului comunicarii, astel incat mesajele sa fie relevante pentru fiecare persoana in parte si sa fie maximizata rata de raspuns. Trebuie angajate resurse hardware (precum servere si latime de banda), software (aplicatii si baze de date care sa suporte traficul necesar bunei functionari ale sistemului), personal calificat care sa poata sa inteleaga dimensiunea complexa a solutiei si sa o opereze corespunzator. Deasemenea o gandire strategica in aceasta privinta este necesara, din perspectiva considerentelor tehnice.

 

2.                              Daca relatia brandului cu propriul consumator se strica, pagubele sunt mult mai mari decat inainte. De exemplu, in cazul promotiilor de SMS, in care consumatorul trebuie sa trimita un cod la un numar scurt, unii paticipanti trimit in loc de un cod o intreaga poveste care contine codul (Numele meu este... si adresa este... si codul este... Multumesc”). Acest lucru se intampla deoarece aceste tipuri de promotii sunt inca la inceput. Sistemul de raspuns, fiind automat si neffind prevazute cu facilitatea de extrapolare a unui cod din mesaj, trimite un mesaj de eroare. In 50% din cazuri consumatorul intelege cum anume trebuie sa procedeze. Dar ceilalti nu inteleg, crezand ca au de-a face cu un operator uman si se supara pe brand pentru ca acesta nu se ridica la inaltimea asteptarilor lor. Iar acest lucru poate genera publicitate negativa.

Totodata , relatia consumator – brand este una mult mai stransa decat cea existenta in mass-marketing. Compania/brandul nu mai este vazuta ca o entitate inacesibila, care se afla pe un piedestal si asupra caruia nu se poate actiona. Prin comunicarea directa cu clientii, prin adresarea lor pe nume, relatia devine tangibila. Brusc brandul capata o fata umana, are un reprezentant care intreaba, raspunde, informeaza. Si acel reprezentant este pentru client un poarta de intrare catre un univers care pana in acel moment era inacesibil.

 

Daca relatia care se creaza si se dezvolta inceteaza sa mai fie la inaltime, consumatorul o va percepe ca pe ceva personal si actiunile lui vor fi mult mai puternice si mai negative decat inainte de crearea acestei relatii.

 

3.                              Consumatorul are tendinta sa te santajeze. In marketingul clasic, brandul se construia in mintea omului bazat pe publicitate, alte actiuni de marketing, obisnuinta lui de consum, precum si a altor personae care transferau asupra brandului propria lor imagine. Acum, brusc, acel brand intangibil coboara la nivelul lui si incepe sa vorbeasca cu el. Dupa ce trece stadiul de “onoare” si recunostinta, care definesc un sentiment al importantei, consumatorul isi da seama ca este mult mai important decat era pana atunci, si ca i se cuvin mai multe lucruri si mai multa atentie. Atunci va incepe sa ceara mai mult de la brand si chiar sa-si exercita asupra lui puterea proaspat castigata.

 

Va fi constient ca poate comunica cu alti consumatori asemeni lui si ca isi va putea forma un sindicat directionat impotriva companiei. „Dati-ne preturi mai bune!”, „Vrem mai multe premii!”, „Clauzele din contract sunt prea dure!”, etc. Este ca un bumerang care se intoarce impotriva posesorului. Si daca nu este gestionat cum trebuie, in loc sa determine beneficii, va genera pierderi. Pentru ca puterea maselor este coplesitoare.

 

 

Autor:

Constantin „Noro” Ferseta

E-Marketing Coordinator

Adriatic&Balkan Region

Coca-Cola Romania

 

 

 

 

Related links:
 
  1. Tendencies in Information Technologies with Direct Applicability in Marketing

  2. Retelele si impactul lor asupra IMM-urilor

  3. Pericolele marketingului personalizat

  4. E-Marketing vs Direct Marketing

  5. SE POT REDUCE FACTURILE TELEFONICE?

  6. Concepte in comunicare

  7. BANCILE PE INTERNET

  8. Avantajele apelarii la o a doua opinie – firmele de consultanta

  9. 25 de motive pentru care un site te ajuta in afaceri

  10. Search Engine Optimization
     

Home

 
15 Ways to Create an Air of Power

How to Ask for a Phone Number

How to Ask for a Raise

How to Ask Someone to be Your Boyfriend

How to Ask Someone to be Your Girlfriend

How to Attract a Man

How to Avoid Isolation in your Office

How to Date a Single Parent

How to Dress Business Casual

How to Improve your Memory

How to Improve your Self-Esteem

How to Intimidate People

How to Make Decisions

How to Manage Your Time

How to Negotiate an Employment

How to Overcome Shyness

How to Prioritize your to do List

How to Refuse Doing Stuff for Your Boss

How to Remember Important Dates

How to Remember Names

How to Separate Professional from
Personal Life

How to Write a Speech
 

I want to add other games on the website ASAP, a blog, and possible some more content. Send me your ideas at hnk_00 at yahoo.com.
Bookmark our site | Set as homepage | SiteMap

 

Petre, mai lasa joaca si treci la munca!!!


Check reviews about anything you are interested on Reviews from A to Z.